Des del passat mes de febrer i de forma gradual, el Grup Mútua de Propietaris ha posat en producció, a través de la seva filial Ingenium Propietaris, un innovador sistema de gestió pericial dins del seu negoci. El procés d'integració va finalitzar el mes d'abril, per la qual cosa en l'actualitat la totalitat dels informes pericials es gestionen a través de la plataforma Soling desenvolupada expressament per Ingenium Propietaris per a aquesta i altres intervencions.
Aquest nou sistema de gestió, es basa en tres pilars fonamentals d'actuació:
• La utilització de l'entorn web com a únic escenari de treball.
• L'aplicació de mobilitat i el sistema de valoració de danys integrat.
• La utilització de tecnologies de mobilitat, permetent mantenir un flux d'informació constant cap al client i la mediació.
El nou procés de gestió de peritatges a través de Ingenium es caracteritza per la transparència, la traçabilitat i la immediatesa de les accions sent accessible des de GestionLine (Web Mútua de Propietaris), el que suposa una major eficiència i eficàcia en la gestió basats principalment en:
• Assignació automàtica del pèrit.
• Historial de contacte amb l'assegurat / perjudicat.
• Informació directa del procés de peritatge.
• Emissió i visualització d'avanços des del propi risc peritat amb reportatges fotogràfics de forma "on-line".
• Remissió d'ordres o parts de treball al servei d'assistència des del domicili de l'assegurat.
• Visualització de l'informe pericial final.
L'adaptació de la xarxa pericial a la nova plataforma ha suposat un important esforç, havent-se format a més de 300 professionals tant a través de sessions presencials a Alacant, Astúries, Barcelona, Madrid, Sevilla i Saragossa, com individualitzades per tota la península, generant una gran expectació entre els professionals que no s'ha vist defraudada.
La plataforma facilita la feina al pèrit alhora que és exigent, proporcionant mitjans d'organització i control per al desenvolupament del seu treball diari, que li permeten conèixer en tot moment l'estat de la seva "cartera" de peritatges.
La inversió en tecnologies de mobilitat ha permès reduir un 40% el procés de peritatge mantenint un flux constant d'informació cap al client i la mediació alhora que es dota de més agilitat el procés de resolució de sinistres. D'aquesta manera es millora el servei prestat cap al client i incrementant la qualitat de servei que percep el fet d’estar acompanyat en totes les etapes del peritatge d'un sinistre.
En definitiva, un important canvi en la gestió potenciant l'actitud de servei cap a l’assegurat i la mediació, que entenem com una nova etapa en què la innovació, la transparència i millora contínua, han de presidir el procés de gestió pericial com a garant de la qualitat que hem d'oferir als nostres clients.
Accions que es van a registrar en l'informe:
1.- Alta Pèrit: Es faciliten les dades del professional o gabinet
2.- Avenços: S'accedeix al document d'avanç generat pel pèrit amb la integració de les fotografies realitzades in situ
3.- Inspecció Pericial Realitzada: Anotació que indica el dia de realització del peritatge
4.- Informe Pericial Retornat: Devolució de l'informe per part del pèrit si no pot desenvolupar el peritatge per impossibilitat d'accés, anul·lació, errors, etc.
5.- Tancament de l'Informe Pericial: S'integra l'informe en el sistema on-line i es permet l'accés al mediador
Aquí poden trobar més informació.
1598