93 487 30 20 / 91 826 40 04

Seleccioni el seu idioma

Mútua de Propietaris i el Col·legi de Mediadors de València renoven el seu protocol de col·laboració i la companyia presenta el nou delegat de la Zona de Llevant

La companyia Mútua de Propietaris i el Col·legi de Mediadors d'Assegurances de València han renovat el protocol de col·laboració que uneix a la institució col·legial amb l'asseguradora. El director general de Mútua de Propietaris, Christopher Bunzl, i la presidenta del Col·legi de València, Mónica Herrera, van signar aquest conveni de col·laboració durant el Foro Internacional del Seguro, en el marc de Forinvest, a València. Mútua de Propietaris manté un acord de col·laboració amb el Col·legi des de l'any 2011, i durant la trobada les dues parts van manifestar la seva intenció de continuar aquesta vinculació en els mateixos termes, donada la cordialitat que presideix la relació.

A més, en aquesta trobada també es va aprofitar per presentar el nou delegat de la Zona de Llevant de la companyia, José Joaquín Sánchez Olivares.

Mútua de Propietaris patrocina i dóna suport a la caminada popular "Pas Solidari" que el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida organitza dins dels actes de celebració del seu 80 Aniversari el proper 9 d’abril

Foto: Firma de l’acord de patrocini: Enrique Vendrell, President del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida i Christopher Bunzl, Director General de Mútua de Propietaris

La caminada està oberta a la ciutadania amb el principal objectiu de recollir fons per destinar-los a la Fundació Habitat 3. La seva missió és donar una resposta col·lectiva a les gravíssimes necessitats existents en l'àmbit de l'habitatge entre els col·lectius de persones amb serioses dificultats d'accés a l'habitatge o en risc d'exclusió residencial.

A l'esdeveniment hi assistiran per part de Mútua de Propietaris, el seu director general Christopher Bunzl, el subdirector general de Negoci, César Crespo, la resta de l'equip directiu de la Mútua i diversos treballadors de la Companyia.

Els adjuntem el programa i els passos a seguir per tal de realitzar el registre d'assistència a l'activitat, i els animem a participar amb nosaltres en aquesta important iniciativa.

El participant, prèviament inscrit, gaudirà amb la resta d'acompanyants, d'una caminada en un entorn urbà, redescobrint racons i edificis simbòlics de la ciutat de Barcelona a través de la realitat augmentada. Durant tot l'esdeveniment, el participant haurà de segellar el seu passaport en els diferents punts de l'itinerari per obtenir el certificat d'assistència i de participació solidària.

Els donatius es realitzaran amb antelació a través del butlletí d'inscripció a l'esdeveniment. El donatiu mínim és de 7 euros per participant.

És un esdeveniment apte per a tots els públics.

Horari:

09:00-10:00 Lliurament de documentació.

10:00 Inici de la caminada.

12:00 Final de l'acte. Fotografia de grup.

Dies 7 i 8 de 10h a 13h podran recollir la documentació a la seu del CAFBL.

Recorregut:

  • Sortida CAFBL - Pedrera. Primer punt de Passaport.
  • Pedrera - Plaça Catalunya. Segon punt de passaport. Baixant per Passeig de Gràcia.
  • Plaça Catalunya - Teatre Principal. Tercer punt de Passaport. Baixant per Rambles.
  • Teatre Principal - Torres Mapfre. Quart i últim punt de passaport. Final de l'esdeveniment. Baixant Rambles, Passeig Colom, Barceloneta, Zona marítima passeig davant de la platja. Punt final recollida del certificat de participació i col·laboració solidària.

Recorregut aproximat de 6 km.

Important: no és una carrera; és una caminada popular.

El web per registrar-se és el següent:

http://intgrup.eventszone.net/myCongress5/form.php?thisFormCongress=ps80afc&thisFormLanguage=ca

Per a més informació, contactar amb Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o al telf. 93.186.84.81

Saber quan ha de passar la ITE meu edifici i no morir en l'intent

La publicació del reglament d'Inspeccions Tècniques de l'Edificació [ITE], i més recentment, dels Informes d'Avaluació de l'Edifici [IEE], han estat un avanç MAJÚSCUL pel que fa al manteniment i cura del parc immobiliari espanyol. No hi havia, fins ara, cap reglament que obligués als propietaris dels edificis a revisar, mantenir i cuidar el lloc en el qual vivim.

La primera normativa que es va publicar va ser la relativa a les ITE’s. Va néixer com una normativa estatal, però ja en el redactat de la norma, s'establia que les diferents Comunitats Autònomes, Províncies, Municipis podien publicar normes d'aplicació específica. I aquí és, precisament, on comença el problema.

Es va passar de no tenir pràcticament cap normativa relacionada amb el manteniment dels edificis, a tenir-ne diverses que en moltes ocasions se solapaven (l'Estatal, la de les Comunitats Autònomes i, en ocasions, la dels Municipis...) Sempre primava la més propera, però per descomptat aquesta multiplicació de normatives va dificultar la comprensió per part dels propietaris immobiliaris espanyols.

I així és com Espanya va passar a tenir vigents més de 100 normatives diferents relatives a les ITE's en territori espanyol. Així, saber si l'edifici en el qual teníem la nostra llar havia de passar la ITE, quan i com, era més un trencaclosques que una altra cosa.

Just en aquesta situació de semi-caos normatiu, es va publicar la normativa relativa als INFORMES D'AVALUACIÓ DE L'EDIFICACIÓ, aprovada el passat octubre de 2015, en el qual de forma resumida, s'obligava a les edificacions espanyoles a no només realitzar la ITE, sinó que també s'havia d’ampliar l'informe amb una Anàlisi d'Accessibilitat (ACC) més un Certificat d'Eficiència Energètica de l'Edifici (CEEE). Resumint:

IEE = ITE + ACC + CEEE

És a dir, la norma estatal s'estableix com una normativa bàsica, però que sense perjudici a aquesta, pot existir normativa autonòmica o municipal que la desenvolupi.

La realitat és que a data d'avui, tant per a les persones interessades (els habitants dels edificis) així com per als tècnics que realitzen aquest tipus d'informes a nivell estatal, és complex tenir totes les normatives controlades per a tots els municipis i / o províncies i / o comunitats autònomes.

Hi ha algunes webs oficials en què s'intenta recopilar informació de totes les normatives vigents, i si bé és un gran exercici, a causa de l'enorme quantitat de normatives, no sempre està actualitzada al 100%, (http: //www.iteweb. és /).

Com que està en l'ADN de MÚTUA DE PROPIETARIS tenir cura dels edificis, i tenir cura de la gent que viu en ells (som Especialistes en la Protecció i la Salut de l'Edifici), a continuació us mostrem una petita guia de les normatives d'aplicació de algunes ciutats d'Espanya, juntament amb els anys de construcció en els que s'han de passar les ITEs / IEE 's per al 2016 i el 2017:

http://blog.mutuadepropietarios.es/site/wp-content/uploads/2016/03/ite2-2.jpg
http://blog.mutuadepropietarios.es/site/wp-content/uploads/2016/03/ite3.jpg

Per descomptat, si necessiteu informació relativa a altres punts de la península, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres. Intentarem ajudar-vos a "descobrir" la normativa d'aplicació en el vostre edifici.

Signat: Borja Ribas, Director d'Àrea Informes i Projectes d’Ingenium, Grup Mútua de Propietaris

Les pòlisses de Mutua de Propietaris van créixer un 5% l'any 2015

Amb un increment en facturació del 0,74%, l'asseguradora va obtenir uns beneficis abans d'impostos de 10,2 milions d'euros durant el passat exercici. L'asseguradora Mútua de Propietaris, especialista en la Protecció i la Salut de la propietat immobiliària, va tancar l'exercici 2015 amb un creixement en pòlisses del 5,34% motivat per la diversificació del seu negoci en els rams de Llar i Impagament de Lloguers.

En relació al volum de negoci, Mútua de Propietaris va aconseguir els 77,8 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 0,74% respecte a l'any anterior, i uns beneficis abans d'impostos de 10,2 milions d'euros.

Una evolució positiva marcada per una estratègia d'expansió territorial, inversió en tecnologia i innovació en productes, que l'ha dut a incrementar el creixement en primes en una mitjana del 3,4% en els últims cinc anys.

Amb 90.000 mutualistes i gairebé 60.000 edificis assegurats, la composició de la cartera de Mútua de Propietaris per rams reflecteix el predomini del ram de Multirisc de Comunitats, en el qual Mútua de Propietaris ocupa les primeres posicions a Catalunya, tant en volum total de primes com en negoci de nova producció, i el cinquè lloc en el conjunt d'Espanya, amb una quota de mercat del 8,04%, segons dades d'ICEA.

També ocupen posicions cada vegada més notables les assegurances de la Llar i d'Impagament de Lloguers, en el que Mútua de Propietaris va ser pionera, que van créixer un 8% i un 18% en primes respecte al 2014.

Durant 2015 la sinistralitat es va reduir en 3,5 punts percentuals respecte a l'exercici 2014, mantenint-se en un excel·lent nivell. Aquests bons resultats corresponen a l'absència de sinistres punta i a un entorn meteorològic benigne durant l'any, així com a les innovacions tecnològiques i operatives introduïdes en el 2015, com per exemple la nova eina digital de gestió de peritatges.

Finalment, el rati de Solvència de Mútua de Propietaris obtingut ja conforme a la nova normativa de Solvència II, ascendeix al 270% segons l'últim càlcul realitzat, és a dir, 2,7 vegades el capital requerit, havent-se conclòs durant 2015 la implantació de la normativa europea Solvència II, la qual cosa ha suposat una oportunitat per millorar la gestió de la companyia i reforçar el seu compromís de transparència i solidesa amb els clients.

Objectius 2016

La previsió de creixement per a l'exercici 2016 se situa en un 3% i es preveu seguir augmentant el grau de penetració en tota la geografia espanyola, a més de buscar oportunitats de creixement inorgànic. En el 2016 Mútua de Propietaris continuarà la implantació del seu Pla Estratègic, que inclou una inversió en tecnologia superior als 6 milions d'euros entre 2014 i 2017.

Fruit d'aquesta transformació tecnològica és la digitalització dels seus sistemes de gestió de peritatges, que redueixen en un 40% els temps de gestió, o la incorporació a la seva pòlissa per a Comunitats d'un innovador Dossier de Vida de l'Edifici que recull tota la informació sobre l'estat de conservació del mateix, així com recomanacions de millora.

En què consisteix la garantia de Brico-Comunitat que Mútua de Propietaris inclou en la seva assegurança de comunitats?

De vegades succeeixen petits imprevistos en la nostra comunitat que ens poden causar moltes molèsties. Amb l'objectiu de facilitar la seva reparació, incorporem la possibilitat de contractar la cobertura de Brico-Comunitat en les nostres assegurances de comunitats Mútua Edifici Selecció i Mútua Edifici Confort.

La cobertura consisteix en un servei que ofereix ajuda professional per a determinats treballs no urgents d'instal·lació, manteniment i adequació de la Comunitat de Propietaris, a realitzar a les zones comunes de l'edifici.

La garantia inclou el cost del desplaçament del professional i tres hores de mà d'obra, cobrint una intervenció per anualitat d'assegurança.

Els treballs inclosos en la cobertura són els següents:

  • Aïllament de finestres i el canvi o instal·lació a les portes interiors de frontisses, poms i / o manetes.
  • Canvi i reposició de fluorescents, tubs de neó, encebadors, bombetes, canvi de polsadors de llum, aplics i plafons, sempre que no impliquin modificacions de la instal·lació elèctrica i / o de cablejats, ni la instal·lació de nous punts de llum o de qualsevol element que comporti la realització d'obra.
  • Substitució de bombins i panys.
  • Col·locació de senyals en accessos, el greixatge de frontisses i la substitució de molls de portes (sense manipular elements pertanyents a la instal·lació contra incendis, ni elements elèctrics o electrònics d'obertura i tancament d'accessos).
  • Cobrir petits forats o esquerdes de la paret i instal·lació de petits elements com papereres, taulers d'anuncis o bústies.

Els serveis els presta l'entitat Europ Assistance en un termini màxim de 48 hores, en horari de 9 a 19 hores de dilluns a divendres (en dies laborables). Per sol·licitar el servei cal contactar a través dels telèfons habilitats especialment per a aquesta cobertura.

Tots els treballs tenen una garantia de 6 mesos des de la realització del servei.

La cobertura no està pensada per a actuacions urgents, ni per a treballs de reparació de danys a conseqüència d'un sinistre (cobert o no per la pòlissa); en aquests casos és recomanable contractar la garantia d'Assistència Comunitat, els serveis es poden sol·licitar les 24 hores del dia, i es presten amb la màxima immediatesa possible, per exemple en cas de reparacions d'emergència per robatori, si l’edifici quedés desprotegit en els seus accessos des l'exterior.

En conclusió, la incorporació de la cobertura de Brico-Comunitat complementa l'assegurança de comunitats aportant un valor afegit a un cost molt reduït. Amb aquest propòsit, hem incorporat també cobertures com el Control de plagues o la Neteja de grafits, ampliant la nostra oferta asseguradora per adaptar-nos a les necessitats de cobertura de cada comunitat.

Firmat: Mª Carmen Ceña. Responsable Tècnica de Mútua de Propietaris