93 487 30 20 / 91 826 40 04

Seleccioni el seu idioma

Mútua de Propietaris ofereix un apassionant viatge d'incentius

Un any més, Mútua de Propietaris vol oferir un apassionant viatge d'incentius ple de sensacions úniques que espera proporcionar un record inoblidable a tots aquells que hi participin.

La companyia asseguradora els convida al viatge d'incentius 2016/2017 a Moscou i Sant Petersburg. Rússia és una destinació amb gran atractiu, un país marcat pels canvis polítics i ideològics però la seva riquesa cultural ha resistit a les adversitats històriques gràcies a la protecció dels seus ciutadans.

Aquesta "escapada" li permetrà conèixer les dues ciutats més importants del país.

Moscou, amb el Kremlin i la Plaça Roja, Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO. El seu llegat soviètic inunda cada racó de la capital, que és llar de grans i impactants monuments, i el metro de Moscou, el més famós del món, és una barreja de palau barroc i galeria d'art.

Sant Petersburg "La Venècia del nord" és una ciutat perfecta per passejar amb palaus extravagants, avingudes immenses, teatres de primera, fortaleses i catedrals de colors. I no podem deixar de veure l’Ermitage, el museu que alberga des de mòmies egípcies fins a un inigualable fons d'art de principis del segle XX, passant per una col·lecció de pintures de Rembrandt superior a la del Louvre parisenc.

L'accés al viatge és molt senzill ja que la classificació és automàtica quan s’assoleix l'objectiu de Nova Producció establert i en què, com a novetat, computen també les primes d'emissió diferida. Només 28.000 euros en noves primes són suficients per optar al viatge. En aquest enllaç trobareu el tríptic amb les bases de participació.

Joana Amat, nova presidenta de Fidem

El Patronat de Fidem (Fundació Internacional de la Dona Emprenedora) ha escollit com a nova presidenta de la Fundació a Joana Amat Amigó, codirectora general d’Amat Immobiliaris. D’aquesta manera, Joana substitueix en el càrrec a Mª Angeles Tejada Barrio, que ha presidit Fidem durant els últims 8 anys. Amat va agrair la tasca de Tejada i va comentar que “amb el seu entusiasme, professionalitat i valor ha posicionat a Fidem com a punt de referència de les dones emprenedores del nostre país". La nova presidenta també va explicar que “assumeixo amb gran il·lusió la responsabilitat de liderar una institució dinàmica en la qual col·laboren activament empresàries, emprenedores i directives. Totes elles compromeses amb un objectiu comú que és donar visibilitat a la dona i aconseguir la igualtat efectiva en l'àmbit professional”. La Fundació, des dels seus inicis, ha donat suport a la dona emprenedora i ha aconseguit que més de 500 dones posin en marxa els seus projectes empresarials. Fidem dóna suport a la internacionalització de les empreses de les seves sòcies i busca potenciar el talent femení per aconseguir un creixement econòmic, social i personal, beneficiós per a tota la societat.

Des de Mútua de Propietaris volem felicitar a Joana Amat, codirectora general d'Amat Immobiliaris, agent exclusiu de la Mútua.

Joana Amat també forma part de la Comissió d'Agents de Mútua de Propietaris.

Mútua de Propietaris implanta Saimon per afrontar Solvència II en el marc del seu procés de transformació tecnològica

Les entitats asseguradores s'enfronten a un dels majors reptes dels últims anys a causa de l'entrada en vigor de la normativa Solvència II. L'aplicació de la Directiva situa la gestió de riscos i de capital com un dels eixos centrals del negoci assegurador i requereix disposar de recursos per al càlcul i gestió de tots els nous requeriments legals. Totes les asseguradores hauran de presentar el seu primer reporting oficial al mes de maig.

Per afrontar de forma eficient el desafiament i la complexitat que suposa el nou entorn normatiu, Mútua de Propietaris ha implantat, en el marc del seu Pla de transformació tecnològica 2014-2016, l'eina desenvolupada per Deloitte Espanya aprofitant la seva àmplia experiència en assessorament a companyies asseguradores i coneguda com Saimon.

Dissenyada en un entorn web i d'ús fàcil i intuïtiu, Saimon ha permès automatitzar l'obtenció del capital regulatori de Solvència i generar les plantilles de reporting quantitatiu (QRT s) mitjançant un potent motor de càlcul. Així mateix, s'ha implementat l'eina i metodologia de projecció necessària per al procés ORSA.

Segons el director d'Administració i Finances, Francesc Gómez, "amb la implantació d'aquesta eina hem aconseguit reduir en un 50% el temps i recursos necessaris per als càlculs quantitatius de capital i el reporting guanyant al mateix temps en la fiabilitat dels mateixos". L'eina assegura la traçabilitat dels càlculs i escenaris realitzats i permetrà escometre també la gestió del negoci que Mútua de Propietaris té previst incorporar en el seu procés d'internacionalització.

Saimon és una solució pensada, revisada i concebuda per una línia de servei de actuaris i executada per professionals de TI de la firma líder de serveis professionals a Espanya, Deloitte, i amb ella Mútua de Propietaris ha assolit amb èxit els seus objectius d'automatització de processos , eficiència en el reporting al supervisor i optimització de la gestió de capital.

El Director Tècnic i de Sinistres de Mútua de Propietaris explica les diferències entre sinistre i manteniment

El Director Tècnic i de Sinistres de Mútua de Propietaris, José Luis Marín, explica en aquest vídeo les diferències entre sinistre i manteniment. Marín posa exemples d’aquests termes i també explica els avantatges de la realització del manteniment per als assegurats i per als mediadors.

Principals diferències entre sinistre i manteniment

Un sinistre és un fet accidental, emparat per la pòlissa d'assegurança, que obliga a l'assegurador a complir amb la prestació establerta en el contracte, per la qual cosa ha cobrat prèviament una prima.

Podem definir el manteniment com el conjunt d'accions realitzades necessàriament perquè un determinat bé pugui seguir funcionant d'una manera adequada. Aquestes accions poden estar establertes pel fabricant del producte, per exemple, indicant quan cal realitzar les revisions periòdiques en un cotxe, i quins elements cal comprovar o substituir: oli del motor, pastilles de frens, filtres, pneumàtics, etc., o en un edifici: cobertes, revestiments de façanes, instal·lacions d'aigua, electricitat o gas, clavegueram o fosses sèptiques. Algunes accions de manteniment per la seva especial rellevància es troben supervisades per les administracions públiques i subjectes al compliment de determinada normativa legal, per exemple, obligatorietat de realitzar periòdicament inspeccions tècniques de vehicles (ITV), o d'edificis (ITE). Així mateix, és habitual trobar-nos amb contractes de manteniment de determinats béns: ascensors, calderes, portes de pàrquing, instal·lacions de prevenció d'incendis entre d'altres.

Juntament amb l'accidentalitat, una de les principals característiques del contracte d'assegurança és l'aleatorietat, que implica que l'ocurrència del sinistre ha de ser completament aliena a la voluntat de les parts, tant de l'assegurador com de l'assegurat. És a dir, perquè un risc pugui ser assegurable hi ha d’haver un element d'incertesa: el sinistre pot ocórrer o no, o almenys no sabem amb anterioritat a la contractació de l'assegurança el moment exacte en què aquest va ocórrer. És a dir, és imprevisible.

Les tasques de manteniment, com vèiem anteriorment, són previsibles. En molts casos estan preestablertes, de manera que tenim la certesa absoluta en el fet que cal fer-les, fins i tot del moment en què cal complir-les. Així, sembla lògic que els sinistres ocasionats per l'omissió de la seva realització quedin fora de l'àmbit de cobertura de l'assegurador. D'aquesta manera, trobem habitualment en les pòlisses d'assegurança una exclusió general per la qual no queden emparats els danys ocasionats per falta de manteniment o defectuosa conservació dels béns objecte d'assegurança.

En resum, el sinistre és un fet accidental, imprevisible, aliè a la voluntat de les parts, que quan esdevé genera el dret a percebre la prestació de la companyia d'assegurances. Les tasques de manteniment, per la seva banda són previsibles, certes, la seva realització o no depèn de la voluntat del propietari o usuari del bé (assegurat). La seva omissió pot comportar la pèrdua del dret a rebre la prestació de l'assegurador.

Vídeo Resum: Convenció de vendes Mútua de Propietaris

Mútua de Propietaris va celebrar els passats 14 i 15 de gener la seva Convenció Anual de Vendes. En aquest enllaç o clicant en la imatge anterior podran veure el vídeo resum de l'acte.

La companyia asseguradora va reunir a la seva xarxa de vendes a Barcelona per fer balanç de l'exercici anterior i traçar les línies comercials del 2016. L'Hotel U232 va ser el lloc escollit per a aquesta cita anual, en la qual es van congregar més de 50 empleats de l'entitat.


Els punts més interessants de la convenció es van centrar en:

• Presentació de resultats 2015
• Presentació d'objectius 2016
• Nous productes de llar i comunitats
• Planificació de formació
• Planificació comercial
• Reflexions estratègiques

El cos directiu de la companyia, encapçalat per Christopher Bunzl, director general de l'entitat, va aprofitar la convenció per dirigir-se als assistents i agrair el seu esforç durant el passat 2015 i motivar-los per a l'any que comença. Un any de canvis important per a Mútua de Propietaris.

Durant la convenció es va impartir una jornada de vendes que va estar a càrrec de Mónica Mendoza, consultora i formadora en vendes.

També va intervenir com a ponent en la Convenció: D. Mariano Hervás Polo, membre de la Junta de Govern del Consell General d'Administradors de Finques.