A través d'una app instal·lada al telèfon intel·ligent de l'assegurat, el pèrit pot visualitzar els danys del sinistre i iniciar el procés d'assessorament i reparació immediatament.

(Podeu veure el vídeo clicant a la imatge)
Mútua de Propietaris, especialista en la Protecció i la Salut de la propietat immobiliària, ha introduït en els seus serveis d'assistència a comunitats el vídeo - peritatge on line, una eina pionera que agilitza la tramitació dels sinistres de comunitats i fa possible que la comunicació del sinistre, la realització de l'informe pericial i l'abonament de la indemnització puguin realitzar-se en el mateix dia.
Aquest sistema que incorpora Mútua de Propietaris permet al pèrit realitzar el peritatge en remot a través d'una app que es descarrega l'assegurat o afectat en el seu telèfon intel·ligent, qui seguirà les indicacions del pèrit per gravar el sinistre i, així, iniciar de forma immediata el seu procés de resolució.
"És un sistema molt senzill per a l'assegurat i aquí radica el seu èxit", assenyala José Luis Marín, director Tècnic i de Sinistres de Mútua de Propietaris. El vídeo- peritatge on line s'inicia després d'una trucada del pèrit a l'afectat o viceversa; el pèrit remet un enllaç amb l’aplicació i, després de la seva instal·lació, s'inicia el peritatge.
Els avantatges per a l'assegurat són múltiples. En primer lloc, la comoditat durant el procés, ja que es realitza quan a l'assegurat més li convé. En segon lloc, la immediatesa, en poder iniciar el peritatge pràcticament en el mateix moment de la gestió del comunicat de sinistre. En tercer, l'assessorament immediat del pèrit a l'assegurat i, per tant, la possible minoració de danys en intervenir el pèrit des del primer moment. I, finalment, la transparència i agilitat, en poder-se realitzar tantes connexions com siguin necessàries per al seguiment de la reparació.
De fet, l'aplicació també serà utilitzada pel reparador del sinistre, el qual pot romandre en contacte permanent amb el perit. "El pèrit pot donar directrius en línia, en temps real, al reparador perquè el procés de reparació es realitzi de forma continuada, sense interrupcions ni segones visites per absència d’instruccions o autorització al reparador ja que, a través del vídeo-peritatge on line l'autorització s'obté al moment", explica José Luis Marín.
El servei de vídeo-peritatge on line ja ha estat executat amb èxit en multitud de sinistres esdevinguts entre els aproximadament 60.000 edificis assegurats per Mútua de Propietaris, podent-se aprofitar dels seus beneficis els més de 90.000 mutualistes. "El servei ha estat molt ben acceptat pels assegurats, els mediadors i els administradors de finques, que veuen amb molt d’interès aquesta aplicació per al seguiment de les reparacions dels sinistres ja que la immediatesa de la intervenció pot evitar errors, tant en les cobertures com en les seves intervencions i valoracions ", assenyala el director Tècnic i de Sinistres de Mútua de Propietaris.
El peritatge telemàtic, que només requereix cobertura telefònica ja que l'aplicació pot treballar temporalment fora de línia, també suposa una major transparència durant tot el procés de peritatge. "Les connexions realitzades amb presidents de les comunitats, mediadors, administradors, reparadors, afectats i conserges agilitzen el peritatge i la resolució del sinistre, i permeten a tots els involucrats estar informats en tot moment sobre el procés de gestió de la reparació", explica José Luis Marín.