93 487 30 20 / 91 826 40 04

Seleccioni el seu idioma

Projecte Illa Eficient, una nova forma de resoldre els projectes de rehabilitació sostenible

Com rehabilitar una illa de l'Eixample de Barcelona de manera eficient? Mútua de Propietaris ha estat seleccionada en un concurs d'idees per rehabilitar de manera sostenible una illa de l'Eixample de la ciutat de Barcelona. L'entitat creu que la seva participació en el projecte és clau ja que sempre aposta per projectes innovadors i que reverteixin en millores sostenibles dels edificis i les ciutats.


L'objectiu del concurs és impulsar la rehabilitació sostenible d'un conjunt d'edificis de l'Eixample per promoure un nou model de rehabilitació d'habitatges amb la finalitat de consolidar la renovació energètica i sostenible de l'immoble. La renovació energètica que s'impulsa en el projecte comportarà un augment del confort a l'interior dels habitatges i augmentarà el valor dels immobles. El projecte busca ser un referent per a altres comunitats de propietaris.


Els responsables del projecte han escollit aquesta illa perquè consideren que si es rehabilita amb criteris d'eficiència energètica es podria estalviar entre un 50% i un 70% del consum i les emissions que genera.


La proposta de Mútua de Propietaris planteja tres nivells d'actuació, per a habitatges individuals, blocs d'habitatges o per al conjunt de l'illa, tenint en compte el vessant d'estalvi energètic i de consum d'aigua. Pel que fa a les mesures d'implantació d'energies renovables, l'entitat ha treballat en el projecte considerant instal·lacions d'energia solar fotovoltaica a coberta. Aquesta mesura s'ha valorat a nivell de bloc com a illa basant pèrgoles amb estructures lleugeres.


Mútua de Propietaris també ha plantejat una proposta de Smart city. Per a l'entitat, aquest projecte respon a una demanda real i doble: primer, uns ciutadans que exigeixen cada vegada més informació per atendre les seves necessitats en cada moment; i segon, uns gestors de la ciutat que demanen eines tecnològiques més sofisticades per adaptar-se a la creixent complexitat dels sistemes urbans, garantint més eficiència en la gestió dels recursos econòmics i mediambientals.
De les diferents mesures plantejades a nivell d'habitatges, bloc i illa, es planteja sempre la instal·lació de sistemes de gestió energètica que persegueixen dos objectius: la consciència per part dels usuaris i l'optimització dels sistemes productors, transformadors i / o emissors.


En l'estudi presentat per Mútua de Propietaris s'han tingut en compte quantitativament i qualitativament diferents opcions de subvenció i finançament que ajudin els propietaris a suportar la càrrega de la inversió inicial.
'Illa Eficient' és una iniciativa impulsada pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i el Grup Habitat Futura, amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
Mútua de Propietaris va presentar la seva proposta de 'Illa Eficient' al Fòrum Contract Beyond Building Barcelona - Construmat 2015.

Nou sistema de gestió pericial

Des del passat mes de febrer i de forma gradual, el Grup Mútua de Propietaris ha posat en producció, a través de la seva filial Ingenium Propietaris, un innovador sistema de gestió pericial dins del seu negoci. El procés d'integració va finalitzar el mes d'abril, per la qual cosa en l'actualitat la totalitat dels informes pericials es gestionen a través de la plataforma Soling desenvolupada expressament per Ingenium Propietaris per a aquesta i altres intervencions.

Aquest nou sistema de gestió, es basa en tres pilars fonamentals d'actuació:

• La utilització de l'entorn web com a únic escenari de treball.

• L'aplicació de mobilitat i el sistema de valoració de danys integrat.

• La utilització de tecnologies de mobilitat, permetent mantenir un flux d'informació constant cap al client i la mediació.

El nou procés de gestió de peritatges a través de Ingenium es caracteritza per la transparència, la traçabilitat i la immediatesa de les accions sent accessible des de GestionLine (Web Mútua de Propietaris), el que suposa una major eficiència i eficàcia en la gestió basats principalment en:

• Assignació automàtica del pèrit.

• Historial de contacte amb l'assegurat / perjudicat.

• Informació directa del procés de peritatge.

• Emissió i visualització d'avanços des del propi risc peritat amb reportatges fotogràfics de forma "on-line".

• Remissió d'ordres o parts de treball al servei d'assistència des del domicili de l'assegurat.

• Visualització de l'informe pericial final.

L'adaptació de la xarxa pericial a la nova plataforma ha suposat un important esforç, havent-se format a més de 300 professionals tant a través de sessions presencials a Alacant, Astúries, Barcelona, ​​Madrid, Sevilla i Saragossa, com individualitzades per tota la península, generant una gran expectació entre els professionals que no s'ha vist defraudada.

La plataforma facilita la feina al pèrit alhora que és exigent, proporcionant mitjans d'organització i control per al desenvolupament del seu treball diari, que li permeten conèixer en tot moment l'estat de la seva "cartera" de peritatges.

La inversió en tecnologies de mobilitat ha permès reduir un 40% el procés de peritatge mantenint un flux constant d'informació cap al client i la mediació alhora que es dota de més agilitat el procés de resolució de sinistres. D'aquesta manera es millora el servei prestat cap al client i incrementant la qualitat de servei que percep el fet d’estar acompanyat en totes les etapes del peritatge d'un sinistre.

En definitiva, un important canvi en la gestió potenciant l'actitud de servei cap a l’assegurat i la mediació, que entenem com una nova etapa en què la innovació, la transparència i millora contínua, han de presidir el procés de gestió pericial com a garant de la qualitat que hem d'oferir als nostres clients.

Accions que es van a registrar en l'informe:

1.- Alta Pèrit: Es faciliten les dades del professional o gabinet

2.- Avenços: S'accedeix al document d'avanç generat pel pèrit amb la integració de les fotografies realitzades in situ

3.- Inspecció Pericial Realitzada: Anotació que indica el dia de realització del peritatge

4.- Informe Pericial Retornat: Devolució de l'informe per part del pèrit si no pot desenvolupar el peritatge per impossibilitat d'accés, anul·lació, errors, etc.

5.- Tancament de l'Informe Pericial: S'integra l'informe en el sistema on-line i es permet l'accés al mediador

Aquí poden trobar més informació.

Noves garanties en el producte Mútua edifici selecció

A partir del mes de Juny, incorporem dues noves garanties opcionals en la nostra pòlissa de comunitats "Mútua Edifici Selecció". aquestes garanties es podran incloure com a suplement en les pòlisses de cartera d'aquest mateix producte.

Despeses de desembús (sense danys):

Queden cobertes les despeses ocasionades pel desembús de les canonades a través de grups de pressió, camions bomba i similars, a conseqüència de obturacions accidentals i sobtades de conduccions d’evacuació d’aigua corrent, aigües pluvials o residuals, que formen part de les instal·lacions de l’edifici, que no hagin causats danys, i en evitació d’un sinistre en els elements comuns.

Fins un màxim de 500 euros per acció de desembús i anualitat de l’assegurança.

L’Assegurador confia la gestió dels sinistres i la prestació del servei de la garantia de Despeses de desembús (sense danys), a la entitat EUROP ASSISTANCE ESPAÑA, S.A. DE SEGUROS Y REASEGUROS, empresa jurídicament diferent a l’Assegurador.

La prestació de les garanties amprades per aquest contracte, serà sol·licitada pels assegurats a través del telèfon 93.216.40.31 i 91.827.15.30 iniciant la gestió i tramitació de l’expedient oportú.

Brico-comunitat

Aquest servei proporciona una ajuda professional per realitzar determinats treballs no urgents de instal·lació, manteniment i adequació de la comunitat de propietaris. El servei es presentarà en un termini màxim de 48 hores i en horari de 9 a 19 hores de dilluns a divendres (en dies hàbils) i inclouen una intervenció per anualitat de l’assegurança i aquesta intervenció comprèn el desplaçament i tres hores de mà d’obra. No queden inclosos els materials que sempre seran a càrrec de l’assegurat. l’assegurat haurà d’assolir, de produir-se, el cost de les hores o fraccions addicionals i podrà sol·licitar al seu càrrec tants serveis addicionals com desitgi. Tots els treballs realitzats tenen una garantia de 6 mesos.

L’assegurador confia en la gestió dels sinistres i la prestació del servei de la garantia de Brico-comunitats, a la entitat EUROP ASSISTANCE ESPAÑA, S.A. DE SEGUROS Y REASEGUROS, empresa jurídicament diferent a l’Assegurador.

La prestació de les garanties amprades per aquest contracte, serà sol·licitada pels assegurats a través del telèfon 93.216.40.31 i 91.827.15.30 iniciant la gestió i tramitació de l’expedient oportú.

Accedeixi aquí a les Condicions Especials de Despeses de desembús (sense danys)

Accedeixi aquí a les Condicions Especials de Despeses de brico-comunitat