93 487 30 20 / 91 826 40 04

Seleccioni el seu idioma

Mútua de Propietaris va celebrar les 5es Comissions d'Agents i Corredors

Durant els dies 12, 13 i 21 del passat mes de juny es van celebrar a Madrid i Barcelona les cinquenes Comissions d'Agents i Corredors de Mútua de Propietaris.

A les comissions es va debatre sobre els següents temes:

  • Proposta de Valor Mútua de Propietaris per a la mediació.
  • Causes de sinistres més freqüents i mesures de manteniment per rebaixar la sinistralitat.
  • Programa de formació per a noves generacions d'administradors de finques.

I es van presentar:

  • Informe "Efecte de la crisi en les comunitats de propietaris".
  • El Portal de l'Edifici.

Nova funcionalitat de Gestion_Line

Ja està disponible des de Gestion_Line l'emissió de duplicats de pòlisses dels productes:

  • Mútua Edifici Confort
  • Mútua Lloguer Confort

Per a obtenir els duplicats, ha d'accedir a l'opció 'Duplicat de pòlissa' dins l'apartat 'Pòlisses' del menú principal de Gestion_Line:

 

 

Si necessita qualsevol aclariment, pot dirigir-se al nostre Centre de Serveis al Client a través dels telèfons: 91 826 40 04 i 93 487 30 20, o per correu electrònic a: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

L'Assemblea General de Mútua de Propietaris va aprovar la creació d'una Fundació

L'Assemblea General de MÚTUA DE PROPIETARIS va aprovar el passat 28 de juny, els comptes de 2016 i la creació d'una Fundació per millorar l'accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda als seus habitatges.

Mútua de Propietaris va celebrar el passat 28 de juny la seva Assemblea General de Mutualistes, en la qual es van aprovar els comptes anuals de l'exercici 2016 amb un benefici abans d'impost d'11,4, milions d'euros, superior en un 11% a l'obtingut en l'exercici anterior. El volum de negoci va arribar als 81.700.000 d'euros, fet que suposa un creixement del 4,9% respecte a l'any precedent. Així mateix, l'increment en el nombre de pòlisses va ser del 6,0%.

La ràtio de solvència de la Mútua, obtinguda ja d'acord amb la nova normativa de Solvència II, es va elevar al 283%, és a dir, 2,83 vegades el capital requerit legalment.

Així mateix, a l'Assemblea es va aprovar la creació d'una Fundació, la missió de la qual serà la de millorar l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda als seus habitatges.

L'envelliment de la població (amb ja més de 14.000 persones centenàries a Espanya), així com l'elevada antiguitat dels edificis d'habitatges (la major part construïts en els anys 70 i 80 del segle passat, època en què hi havia una baixa consciència social sobre la problemàtica de l'accessibilitat), juntament amb els efectes de la llarga crisi econòmica sobre una part important dels nostres conciutadans, plantegen un greu problema social, al qual la nova Fundació Mútua de Propietaris vol ajudar a donar solucions amb recursos econòmics, tècnics i humans. La missió de la nova Fundació Mútua de Propietaris està alineada, a més d'amb l'objectiu de protegir els edificis, també amb el de tenir cura de les persones que hi viuen.

Per això la Fundació Mútua de Propietaris haurà de col·laborar amb els diversos actors que poden aportar solucions com les diferents administracions públiques, els administradors de finques, fabricants d'ascensors i plataformes elevadores, entre molts d'altres intervinents.

Repercussió en ràdio i TV de l'Estudi "Efectes de la crisi en comunitats de propietaris"

Els resultats de l'estudi "Efectes de la crisi en comunitats de propietaris", que hem realitzat en col·laboració amb la Càtedra d'Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona, han tingut una gran acollida en els mitjans de comunicació. Recopilem aquí alguns d'ells:

 

Estudi de Mútua de Propietaris sobre "Efectes de la crisi en comunitats de propietaris"

Video1 Estudio

 

 

Adjuntem les principals conclusions de l'estudi "Efectes de la crisi en comunitats de propietaris", que hem realitzat en col·laboració amb la Càtedra d'Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona, i que ha tingut gran acollida en els mitjans de comunicació.

Els pisos turístics, l''ocupació' i l'assetjament immobiliari

Al costat de les clàssiques inquietuds relatives a la conservació i manteniment de l'edifici (57%), els veïns molestos (42%), les derrames (37%) o la morositat (32%), la nova realitat social comporta problemes que en algunes regions són especialment rellevants. Així succeeix amb els pisos turístics: mentre que en el conjunt d'Espanya preocupa un 7% dels propietaris, en el cas de les Balears i Catalunya aquest percentatge s'eleva al 17% i 13%, respectivament.

I és que, en els últims cinc anys, els problemes greus o molt greus sorgits en les comunitats de propietaris han tingut com a origen assumptes que abans no existien, com ara els habitatges propietat de bancs o fons (8%); els habitatges buits (8%); el lloguer de pisos turístics (4%) o la 'okupació' (3%).

 

 

D'acord amb l'estudi de Mútua de Propietaris i la Càtedra de l'Habitatge de la URV, a Espanya, on un 40% dels propietaris viu en comunitats amb més de 20 veïns, un 91% assegura haver-se vist afectat per la crisi. Una situació que s'ha materialitzat en un increment de l'impagament de quotes (45%), en la realització de menys reformes (39%), en el canvi a altres proveïdors més econòmics i en un major endeutament. De fet, set de cada 10 comunitats de veïns afirmen comptar amb veïns morosos.

La investigació també destaca que els impagaments no només obeeixen a motius econòmics, ja que un 22% assenyala que aquests es realitzen de forma intencionada, i un 9% apunta que es tracta de pisos de propietat bancària que no fan front a les quotes.

 

 

Manteniment de l'edifici
En termes de manteniment de l'edifici, deu anys de crisi també han deixat la seva empremta. En quatre de cada 10 comunitats s'ha demorat la realització de reformes, sent l'escassetat de recursos econòmics (48%) i la falta d'acord entre veïns (28%) les principals causes d'aquest retard.
"La reducció de les partides destinades al manteniment de l'edifici ha afectat la qualitat de vida dels veïns, incrementant-se el risc de danys a copropietaris o tercers, amb la seva consegüent responsabilitat civil i sancions administratives", afirma César Crespo, subdirector general de Negoci de Mútua de Propietaris.
En aquest apartat, cal destacar que un 46% dels enquestats assegura haver passat la Inspecció Tècnica de l'Edifici (ITE), un percentatge que s'eleva al 66% en el cas dels edificis de més de 50 anys, on és de caràcter obligatori. En aquest sentit, és positiu observar que vuit de cada 10 edificis que han passat la ITE han implementat les millores recomanades.
En relació a la conservació de l'edifici, un 88% dels propietaris prefereix invertir en manteniment, en comptes d'esperar a afrontar reformes grans amb posterioritat. De fet, un 43% dels entrevistats considera que, tot i que les zones comunes estan ben conservades, necessitarien alguna millora. En concret, el portal (41%) i l'escala (40%) són les àrees més necessitades, seguides de la façana, el terrat i l'ascensor.
No obstant això, pel que fa a la sol·licitud d'ajuts públics, la majoria de les comunitats de propietaris afirma no haver-ne sol·licitat (50%), sent els dirigits a la rehabilitació i a l'adaptació d'infraestructures a discapacitats els més demandats.

 

 

Escasses reunions
Però la rutina en comunitat no és senzilla. L'estudi recull que en un 43% de les comunitats hi ha problemes entre veïns, sent més comuns entre la gent més jove: 48% en el cas dels menors de 30 anys enfront del 40% en el cas dels majors de 50 anys.
Els problemes de convivència (20%), els deutes (18%) i els sorolls són els més freqüents, resolent-se majoritàriament de forma interna, excepte els assumptes de morositat, que en un 35% de les ocasions finalitzen al jutjat.
Aquests i altres assumptes es tracten en les reunions de propietaris que es convoquen amb desigual regularitat: un 44% de les comunitats de veïns només realitza la reunió anual de caràcter obligatori i un 25% realitza tres o més, si bé hi ha una clara relació entre l'assistència i el nombre de reunions: com més reunions, menys assistència.

Veure vídeo.