93 487 30 20 / 91 826 40 04

Seleccioni el seu idioma

La crisi i els tutorials d'internet fomenten que el 40% de les reparacions de la llar ja les realitzi un mateix

Un 40% de les reparacions de la llar, no cobertes per l'assegurança, ja les realitza un mateix o amb l'ajuda d'un familiar o amic, segons l'anàlisi realitzada per Multiassistència per Mútua de Propietaris, l'asseguradora especialista en la propietat immobiliària. L'informe posa de manifest que la crisi i la utilització d'internet per informar-se a través de vídeos tutorials i documentació pujats pels propis usuaris, han provocat l'èxit de la tendència DIY (Do It Yourself).

La fontaneria, principalment vinculada a problemes en radiadors i aixetes de cuina i banys (27%), les reparacions d'electrodomèstics (20%) -Càrregues d'aires condicionats i substitució de peces en rentavaixelles i rentadores, el manyà (10%) o el electricista (7%), són algunes de les reparacions de la llar més freqüents a què el ciutadà mitjà ja s'enfronta. No en va, els costos de reparació d'aquestes avaries domèstiques són elevats, situant-se la reparació de calderes com la de major despesa, amb 142 € de mitjana. El segueix el manyà (125 €), l'electricista (99 €), el lampista (96 €), i el tècnic d'electrodomèstics de la llar, amb 90 €.

"Encara que hi ha determinades tasques de reparació i manteniment que s'han de realitzar exclusivament per un professional qualificat, hi ha moltes altres que poden ser desenvolupades per un mateix, sempre que es tinguin uns coneixements bàsics i certa perícia", assegura José Luis Marín, Director Tècnic i de Sinistres de Mútua de Propietaris. En aquest sentit, el director general de Multiassistència Borja Díaz va matisar que "és important que un professional expert realitzi els treballs complicats per evitar les possibles conseqüències d'una reparació mal executada. Si el client vol estalviar temps i diners el millor és que recorri a un professional, perquè moltes vegades el barat surt car ".

D'acord amb l'anàlisi realitzada entre 23.672 llars i 552 comunitats de propietaris, a l'any es realitzen 2,5 intervencions per llar de mitjana, i 6,3 intervencions en les comunitats de propietaris.

En relació a la despesa mitjana de cada intervenció, si sumem als oficis més senzills aquells altres que requereixen d'una especialització i d'eines professionals es podria establir una despesa mitjana per reparació que ronda els 132 €. Per exemple, la despesa mitjana d'un propietari a Barcelona ascendeix a 127 €; a Madrid, 160 €; a València, 127 € i a La Coruña, 132 €.

Les Comunitats de Veïns

Les assistències en Comunitats de Veïns són treballs de major envergadura, i per això el preu mitjà és un 75% més elevat que el de les assistències de llar, situant-se en 231 €. En el cas de les comunitats, els treballs sol·licitats de major import són les grans reformes (contractistes) que arriben a un preu mitjà 1330 €, seguits de les reparacions de teulades (786 €) i la pous (304 €).

En relació al tipus d'assistències sol·licitades per comunitats, les més habituals són de pintura (56%), mentre que un 25% es reparteix a parts iguals entre l'obra i la fontaneria. El quart gremi sol·licitat és el fuster en un 9% de les sol·licituds.

Només un 10% dels veïns acudeix sempre a les reunions de la seva comunitat

Tan sols un 10% dels veïns acudeix sempre a les reunions de la seva Comunitat, registrant un percentatge d'assistència inferior al 50% en el 63% de les convocatòries. Així ho reflecteix l'estudi "Veïns en Comunitat" realitzat per Mútua de Propietaris, l'asseguradora especialista en la propietat immobiliària, en col·laboració amb ICEA, per conèixer el funcionament de les comunitats de veïns a Espanya.

L'estudi revela que en la meitat de les comunitats de veïns (48%) només es realitza una reunió anual, si bé, a major nombre de veïns, major nombre de reunions (en el 32% de les comunitats grans es realitzen tres o més reunions a l'any, davant del 13% de mitjana). Falta d'interès (33%); horaris (24%) i confiança en les decisions dels responsables (19%), són les principals excuses per no anar-hi, encara que un 9,6% també esmenta possibles "conflictes amb els veïns" per no assistir a les convocatòries.

I aquí és on comencen les disputes .... Les reformes comunitàries són la principal causa d'enfrontament entre propietaris (28,9%), seguida per la morositat (24%), els conflictes d'interessos (14,2%), l'ús de zones comunes (11,9 %) i els sorolls (8,8%). Per això, a l'hora d'enumerar les principals qualitats que són necessàries per a una bona convivència figura en primer lloc el respecte (41,6%); l'educació (27,7%); el diàleg (15,6%) i la responsabilitat en la utilització d'espais compartits (11,5%).

Entre les majors preocupacions dels veïns se situen la conservació i el manteniment de l'edifici (38,7%); de nou, la morositat (16,9%), i els veïns molestos (14,2%), sense oblidar aspectes com la seguretat, les derrames, o la contractació d'una bona assegurança de comunitats.

En aquest aspecte el director de Desenvolupament Corporatiu de Mútua de Propietaris, David Grau, ha explicat que per donar solucions a aquestes preocupacions "les companyies d'assegurances hem d'evolucionar oferint una especialització que doni cobertura a les necessitats de manteniment a través de revisions periòdiques que incloguin tota la informació sobre l'estat de conservació de l'immoble per facilitar un diagnòstic, definir accions preventives de sinistres i oferir un estalvi econòmic a la comunitat més enllà de l'assegurança ".

En aquest últim punt, s'observa una alta penetració de l'assegurança de comunitats: nou de cada deu comunitats compten amb una assegurança que cobreix possibles eventualitats. "Hi ha una major conscienciació del valor dels actius immobiliaris i, per això, s'han incrementat les pòlisses que t'ajuden a mantenir la salut del teu edifici", assegura Grau, qui estima que encara hi ha uns 500.000 edificis residencials col·lectius a Espanya sense assegurança, dels 1,9 milions existents.

La contractació d'una assegurança per a la comunitat és una decisió que s'adopta per votació per prop del 74% dels veïns, ja que no és obligatori excepte en les comunitats autònomes de Madrid i València. Per contra, és destacable que només un 32% dels veïns coneix les cobertures de la seva pòlissa, sent les més esmentades els danys per aigua, danys per foc i la responsabilitat civil.

De fet, segons les últimes dades d'ICEA, els sinistres més habituals en les comunitats de veïns són els danys per aigua (81,5%), seguit dels fenòmens atmosfèrics (21%), del trencament de vidres (10%) i de la Responsabilitat civil (8%).

Internet (28%); l'Administrador de Finques (27,7%) i el mediador d'assegurances (16%) són les principals vies per a la contractació d'una assegurança. I és que, els veïns han mostrat altes dosis de confiança en els professionals que gestionen la seva comunitat: un 85% en el cas del president, i un 76% a l'Administrador de Finques.

Guardar

L'assegurança d'impagament de lloguers de Mútua de Propietaris obté la millor qualificació, segons un estudi comparatiu de l'OCU

La pòlissa Mútua Lloguer de Mútua de Propietaris ha obtingut la primera qualificació en l'estudi comparatiu de millors Pòlisses d'assegurança d'Impagament i protecció jurídica d’Arrendadors realitzat per l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

L'estudi ha analitzat un total de 20 pòlisses procedents de 14 companyies diferents amb l'objectiu de conèixer què ofereixen avui les asseguradores als arrendadors. Per a això, van plantejar a totes les companyies el mateix supòsit. La pòlissa Mútua Lloguer de Mútua de Propietaris va obtenir una qualificació de 78 punts sobre 100, oferint a més la millor prima.

El lloguer d'habitatge és un mercat en creixement que demanda noves modalitats de pòlissa que cobreixin els principals riscos d'aquesta activitat, com ara l'impagament de rendes o la protecció jurídica de l'arrendador per conflictes derivats del contracte de lloguer d'habitatge com els desnonaments per impagament de rendes o les reclamacions per obres no consentides.
Així mateix, hi ha altres riscos que són recomanables assegurar com el continent, els actes vandàlics de l'inquilí o la responsabilitat civil com a propietari per danys a altres veïns o la comunitat.

Segons les últimes dades de l'Observatori Espanyol d’Assegurances del Lloguer (OESA), el ram de l'assegurança de lloguer va créixer un 30% durant 2015 i el preu mitjà del lloguer amb assegurança d'impagament a Espanya es va situar en 577,38 euros.
Aquesta modalitat de producte assegurador li està guanyant terreny a l'aval bancari fins al punt de situar-se per sobre d'ell com la garantia escollida pels propietaris quan lloguen els seus immobles. I és que, a Espanya, actualment, el 25% dels lloguers es "blinda" amb una d'aquestes pòlisses, segons dades d’OESA. Així mateix, OESA preveu que el 40% dels lloguers es farà amb aquest tipus d'assegurança, especialment entre els clients institucionals que compten amb gran nombre d'habitatges per canalitzar al mercat d'arrendament.

Amb 90.000 mutualistes i gairebé 60.000 edificis assegurats, Mútua de Propietaris ocupa el cinquè lloc en el rànquing d'asseguradores del ram de Multirisc de Comunitats, amb una quota de mercat del 8,04%, segons dades d'ICEA, i manté posicions cada vegada més notables en els rams d'assegurances de la Llar i d'Impagament de Lloguers, amb un creixement del 8% i el 18% en primes, respectivament, durant l'últim exercici.
Especialitzada en assegurances immobiliàries i amb més de 180 anys d'experiència en el sector, Mútua de Propietaris ha aportat un gran nombre d'innovacions en matèria asseguradora, oferint en l'actualitat una cobertura 100% especialitzada en riscos immobiliaris, que inclou assegurança de Comunitats, Assegurança de Llar, assegurança de Comerç, així com assegurança d’Impagament de Lloguer, un tipus d'assegurança que va introduir de manera pionera a Espanya i la modalitat ha estat avui reconeguda com la millor per l'OCU. Aquí poden llegir l'estudi.

Guardar

Guardar

Guardar

Mútua de Propietaris participa en l’onzè Congrés Nacional d'Agents i Corredors d'Assegurances

Més de 900 professionals del sector assegurador van participar en l’onzè Congrés Nacional d'Agents i Corredors d'Assegurances que sota el lema 'Nous reptes per l'expert en assegurances: 2016-2020' es va celebrar al Palau d'Exposicions i Congressos de Granada, els passats 1, 2 i 3 de juny.

L'empresari, escriptor i economista, Àlex Rovira, va ser l'encarregat de realitzar la conferència inaugural d'aquesta trobada, titulada 'El món que ve' en què va transmetre la seva visió sobre el paradigma que hauran d'afrontar les organitzacions en la societat futura. "Serà necessari un nou tipus d'artesà, que combini tecnologia i manualitats amb mestria" va apuntar l'escriptor. Rovira es va dirigir al públic present per dir-los que "vostès també són uns mestres artesans que si ho combinen amb tecnologia tindran un èxit rotund. Vostès són prescriptors i poden arribar a ser tan importants com un farmacèutic o un metge ".

Van seguir a Rovira professionals com Isabel Aguilera, experta en lideratge i exdirectora de Google; Alejandro Ruelas-Gossi, professor d'estratègia i Director de la Adolfo Ibáñez School of Management - UAI Miami Campus; Elena Alfaro, experta en experiència d'usuari i experiència de venda; José Carlos Díez, economista o José Antonio Marina, filòsof i assagista expert en valors i intel·ligència aplicada a les organitzacions.

Mútua de Propietaris va estar present en el Congrés atenent als congressistes en el seu stand i participant en el taller “Gestió, direcció i digitalització” dinamitzat per Marcos Urarte i en el que hi van participar: César Crespo, subdirector general de negoci de Mútua de Propietaris; Lluís Ferrer, president del Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Barcelona; Jordi Rivera, CEO de DAS; Isidre Mensa, CEO de MPM Software; Manuel Fernández, membre de la Junta de Govern del Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Granada i Juan Antonio Márquez, president del Col·legi de Mediadors d’Assegurances d’Almeria.

 

Guardar

Incendi Oviedo: Com es gestiona aquest sinistre?

El número 58 del carrer Uría forma part de la història negra d'Oviedo. L'edifici es va convertir en un infern de flames i fum el passat mes d'abril. El corredor d'assegurances, Bernardo Álvarez-Villar Fernández, explica en aquest vídeo com va succeir el sinistre i com es va gestionar .

Guardar